woensdag 9 maart 2011

Een gewone speelgoedwinkel

Gisteravond tot laat bezig met een groots bouwproject in Uitgeest, vanmorgen op bezoek bij een speelgoedwinkel in Heemskerk. Het is een afwisselend vak.

Speelgoedwinkel Juma wordt al zeker twintig jaar gerund door verstandelijk gehandicapten. Zoiets zou ook goed passen in IJmuiden, dacht ik.

Juma is een heel gewone winkel, al zal het personeel van elke gewone winkel niet meedoen aan het tv-programma Knoop in je Zakdoek.

Bij Juma wel. Ik sprak met deelnemers Tessa en Ingrid. Op mijn foto zie je dat Ronald Goedheer ze op de foto zet voor Dagblad Kennemerland (Tessa rechts). Binnenkort in de krant. En 20 maart op tv, bij Knoop in je Zakdoek.

De werknemers van Juma hadden in ieder geval een werelddag in de tv-studio. Ingrid: ,,Jeroen van der Boom was er ook. Die mocht je echt aanspreken. Ik heb hem een kusje op zijn wang gegeven. Hij zei: dat was ik nooit meer af.'' En ze bloost.

Geen opmerkingen: