maandag 17 mei 2010

Knabbelen aan de flat

Ik ben terug van Mallorca. Ook terug van weggeweest: de sloop van de Keetbergflat in IJmuiden (foto boven).

Op 10 mei stilgelegd na de onverwachte vondst van twee standleidingen van asbest.

Ik heb me laten uitleggen dat de asbestinventarisatie in de flat moet gebeuren als de mensen er nog wonen. Het is dus een beetje nattevingerwerk. Verrassingen waren niet uit te sluiten.

Vanmorgen is de sloop weer begonnen. Als je op de Dennekoplaan loopt, proef je het stof.

Ik vond vandaag in mijn mail een uitnodiging voor een hyves over de sloop van de flat. Je kunt daar de sloop volgen via foto's en filmpjes van de omwonenden. Leuk initiatief.

De foto in het midden is van Frits Houtgraaf, genomen op de dag dat het sloopwerk werd gestopt na het ontdekken van het asbest.

De foto onder, van de grote knijpbek van het sloopapparaat, is vandaag door Petra op de sloopflathyves gezet.

PS: Oud-collega bij de IJmuider Courant Wilfred Simons blogde nog over IJmuiden.

5 opmerkingen:

Petra zei

Wat leuk een foto door mij genomen te zien :-) Tsja en stof proeven we de hele dag ;-)

Anoniem zei

Ach Fokke, bij de meeste sloop werken wordt verborgen asbest gevonden. deze wordt dan meestal direct verwijderd. dit is een standaard procedure en niets vreemd aan. Jammer dat veel mensen niet weten waar ze over praten en direct moord en brand roepen als er asbest wordt aangetroffen. daarom melden veel sloopbedrijven niet eens als er asbest wordt aangetroffen, maar laten het gewoon conform geldende regels verwijderen en slopen weer verder. Geen haan die er naar kraait. Deze aannemer is teminste eerlijk en geeft eerlijk aan dat de sloop even onderbroken wordt om de asbestsaneerders hun werk veilig uit te kunnen voeren.

Anoniem zei

fokke de sloop aan de velserduinweg is ook begonnen

Fokke Zaagsma zei

Sloop van de huizen op het Velserduinplein staat in de IJmuider Courant van dinsdag.

Fokke

Anoniem zei

heb ik gezien en op het nieuwsbladijmuiden staat wat foto,s en een filmpje
kunnen jullie dat niet wel leuk