maandag 5 oktober 2009

Uitgesteld lintje knippen

We maken het wel vaker mee: een plein of gebouw is allang in gebruik.

Maar de formele opening door een bouwbedrijf of gemeente, het lintje knippen, gebeurt pas maanden later.

Enige doel van de lintjesknippers: zorgen dat ze in de krant komen. Terwijl de lezers allang weten dat die mooie weg al klaar is. Omdat ze er al over rijden.

IJmuidenaar Erik Baalbergen van de Historische Kring Velsen zag het berichtje zaterdag in de IJmuider Courant over de Kruitenstraat.
Over de bijzondere onthulling van het naambordje, vanmiddag om 15.30 uur.

Maar het bordje hang er al een hele tijd. Burgemeester en wethouders gaven de straat al een naam op 1 juli 2008. Meer dan een jaar geleden dus.
Baalbergen mailt: ,,Ik heb op 24-aug-2009 al bijgaande foto gemaakt (als lid van de Werkgroep Straatnamenonderzoek valt mijn oog nou eenmaal op dergelijke bordjes...)''

Er worden veel vaker nieuwe straatnamen aangewezen door de gemeente, maar bordjes worden nooit onthuld. Waarom deze keer wel? Geen idee. Misschien heeft het te maken met het nieuwe grandcafé.

2 opmerkingen:

Fokke Zaagsma zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Fokke Zaagsma zei

Ik begrijp dat sommigen uit de blog lezen dat ik het raar vind dat de familie Kruiten het bordje onthulde.

Dat is natuurlijk niet zo. Ik vind het hartstikke leuk voor de familie.

Zoals ook in de blog staat gaat het me om de gemeente, een bouwbedrijf, een wooncorporatie of een andere instantie.

Dat die pas maanden of soms een jaar nadat iets in gebruik is, alsnog een fotomoment creëren om iets onder de aandacht te brengen, als zijnde nieuw. Dat is raar.

Groetjes,
Fokke