maandag 3 november 2008

Voor de sier

Waarom is er alleen gezocht naar de briefschrijver? Waarom is niet gekeken of er iets waar is van de bewering dat Velsense ambtenaren fraudeerden.

Raadslid Johan van Ikelen vraagt zich dat af. Hij stuurde een mail nadat hij las dat de politie het onderzoek stopzette.

Van Ikelen: ,,Als dit gebruik wordt in Velsen dan hoeft niemand meer een wantoestand aan te melden, want men jaagt genadeloos op elke klokkenluider. De Velsense klokkenluiderregeling zou er dan uit kunnen bestaan dat elke klokkenluider recht heeft om aan een nieuw stuk touw opgehangen te worden…''

Een mail van een IJmuidenaar: ,,Je bericht is conform de verwachtingen. Zelf denk ik dat de aangifte alleen bedoeld was om de schijn te wekken dat men wat deed. En hoewel ik zelden last heb van 'achteraf denken' had ik vanochtend lichte spijt dat mijn administratie al een aantal jaren geleden door de shredder is gegaan.''

Waarom deed de politie geen onderzoek in het stadhuis? Ik denk dat de burgemeester dat niet wilde. En dat hij dat ook gevraagd heeft aan justitie. Weten doe ik niets, want justitie wil niet ingaan op de vraag.

De burgemeester hoopte dat de krant niet over de brief zou schrijven. Dat wilden we ook niet, maar het stadhuis dwong ons er min of meer toe. Lees hier waarom, en klik op de brief om die te lezen.

Het zou me niet verbazen als de burgemeester aan justitie heeft gezegd: mijn intern onderzoek leverde niets op, dus er is geen grond om verder te zoeken. Ik wil alleen dat Velsen geen slechte naam krijgt. Beperk je daarom tot de aangifte tot smaad. Zoek uit wie het schreef.

Burgemeester en wethouders heb ik om een reactie gevraagd. Hopelijk reageren die nog.

PS 1: Morgen leest u in de krant over de vondst van Gerard van Broekhuijsen.
PS 2: De (voorlopig laatste) reorganisatie is achter de rug. Twee collega's gaan (snik), drie nieuwe collega's komen (welkom!)


De foto van het stadhuis is van Anna Schnitfink.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het blijft maar gewoon doorgaan.
Of er nu werkelijk fraude gepleegd wordt of niet.
Inderdaad dit zou eens onderzocht moeten worden.
Alleen ben ik bang dat net als bij de Velser affaire de resultaten in de welbekende doof-pot verdwijnen.
Dus laat maar, want in het (goed) gelovige Velsen houd men niet van de waarheid.