
Burgemeester en wethouders willen de voormalige spoorlijn veranderen in een busbaan. Met een tunnel voor de bus bij de Santpoortse Dreef, langs Driehuis tot aan het politiebureau in IJmuiden. En dan naar de Lange Nieuw. Zie het kaartje in het midden. Maar er was duidelijk een lichte meerderheid in de raad voor een heel ander tracé. Lees maar.

Een overgrote meerderheid in de raad wil dat burgemeester en wethouders de mogelijkheid openhouden voor een lightrail.
Waarom opeens die warme belangstelling? Dankzij een bijeenkomst van maandag over het openbaar vervoer in Velsen. Raadsleden gaven vanavond eerlijk toe dat daar hun ogen zijn geopend.

GroenLinks legde al een route voor die rendabel moet zijn voor een lightrail. Via de NS-stations Haarlem, Bloemendaal, Santpoort-Zuid en Santpoort-Noord, via het nu vervallen en gesloten station Driehuis-Westerveld, doorrijden over het oude spoor, tot het politiebureau in IJmuiden en dan verder via de Lange Nieuwstraat in IJmuiden. 's Ochtends en 's avonds rijdt de lightrail verder via een aftakking naar DFDS Seaways (filmpje).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten