![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEinVkQBIRyXk8wQXcxRCbw5EG054qKHdybTFUMH7Vg6a9AhWCv-1qKRzgsU5fViUz5T6W7jilYKmd2rH13IVnZ0klyLO4rn7TJt8sffE2z7JEBLQFor6h1c5oc085GY6s3noqFMyzztvO2F/s320/copyrigthgoogleearth.jpg)
Iedere dag staat op de pagina Overzomeren een stukje gerelateerd aan de datum van die dag. Morgen dus de 22e.
Collega Bart Boele had een ideetje. Waarom heet dat ding eigenlijk A22? Waarom niet A21 of A23? Morgen leest u in de krant hoe dat komt.
Als je iets wilt weten over snelwegen, is er eigenlijk maar één bron van informatie. Autosnelwegen.nl. Zelfs Rijkswaterstaat sponsort de site en verwijst ernaar. René Walhout, beheerder van de site wist me nog wel wat leuks te vertellen.
In 1968 bedacht de overheid een supersnelweg tussen Rotterdam en Den Helder. ’Stamweg rijksweg 16’ zou tussen het Terbregseplein en Alkmaar geen afritten krijgen, maar alleen knooppunten met andere snelwegen. Deze weg zou een nieuwe kruising met het Noordzeekanaal krijgen. Via een te bouwen tunnel bij de Wijkermeerpolder.
Na de oliecrisis en de Club van Rome besloot men om af te zien van de bouw van de weg tussen het Terbregseplein en de A4 bij Nieuw Vennep. Uiteindelijk bleek dat de doodsteek voor de supersnelweg.
1 opmerking:
we lezen het morgen fokke
en de groeten aan bart
Een reactie posten