zondag 23 november 2008

Sneeuw

Beng! Met een enorme klap trilt het raam waarachter ik vanavond zit te werken. Voor het redactiekantoor in IJmuiden staat een stel jongens te lachen.
De sneeuwbal zakt langzaam van het raam. Ik zwaai terug en doe net of ik me niet het leplazerus ben geschrokken.

Sneeuw in Velsen. Opeens lag er 's middags een paar centimeter. Ik zag vaders met kinderen buiten spelen. De eerste sleeën werden zelfs al uit de schuren gehaald.

Op deze foto van IJmuidenaar Frits Houtgraaf staat al een sneeuwpop. Locatie: Willebrordplantsoen in IJmuiden. Nog een foto: op het IJmuiderstrand.
En een filmpje van de hertjes in de sneeuw, bij kinderboerderij Velserbreek in Velsen-Zuid.

Als ik uit het raam naar de Oosterduinweg kijk, is de meeste sneeuw al gesmolten. Maar morgen kan er nog wat vallen.
Past u op in het verkeer?

Geen opmerkingen: