donderdag 19 juni 2008

Onjuist, seks plus kentekens en een extra wethouder

Hoe ver moet je gaan met checken? Verder dan je denkt. U las de blog van dinsdag. Vandaag hoorde ik dat die begrotingstukken nep zijn.

Of u het nou gelooft of niet: van zoiets baal ik ontzettend. Omdat ik de lezers iets verkeerds voorgeschoteld heb. Als het gebeurt (door eigen schuld of niet) geldt maar één ding, vind ik. Met de billen bloot. Gewoon duidelijk toegeven dat je verkeerd zit.

Vanmorgen las ik over de protesterende homo’s. In de krant stond nog het volgende:

,,De handhavers zijn doorgeschoten. Ik zeg het niet graag, maar de methoden die worden gebruikt deugen niet. Bewijzen hebben we niet, maar we vermoeden zelfs dat de nummerborden van bezoekers worden genoteerd. Er wordt een databank gemaakt.’’

Ik weet het wel. Vorig jaar fietste ik met een agent en boswachter door de bosjes van Spaarnwoude, op zoek naar buitenseks. Er worden wel degelijk kentekens van auto’s genoteerd. Wie vaker komt voor buitenseks, komt er zo niet van af met de smoes dat hij voor het eerst in Spaarnwoude is, geheel toevallig.

Vandaag gebeld over de breuk in de Velsense coalitie van CDA, PvdA, Democraten 66 Velsen en VVD. Na de motie van wantrouwen 6 tegen wethouder AnneMieke Korf (foto). D66V wil niet verder met CDA. Wel met GroenLinks. Voor PvdA is GroenLinks een optie. GroenLinks wil wel. Appeltje eitje.

Maar er is een maar. Het levert een meerderheid op van één zetel. Dus mag bij stemmingen geen raadslid van de nieuwe coalitie ziek worden. En dus moet ChristenUnie erbij. (SP is voor de VVD onacceptabel, Velsen Lokaal is voor GroenLinks onacceptabel, LGV is een vraagteken). Hoe doen we dat? GroenLinks krijgt de wethouderspost van het CDA. Wordt er een extra wethouderspost gemaakt voor ChristenUnie?

Geen opmerkingen: