maandag 19 november 2007

Gelukkig gered

De ene Piet die zaterdag in IJmuiden een hand voor mijn fototoestel hield, die kende ik wel. Wel eens gezien bij de Velsense gemeenteraad. Sinterklaas ook, trouwens.

Maar die andere Piet die me aansprak op de hoek Kerkstraat-Kanaalstraat ken ik echt niet. Toch wist hij mijn naam…

Erg donkere wolken boven de loskade zaterdag (foto boven), maar opnieuw razend druk (filmpje van Frits Houtgraaf).

IJmuidenaar Mark Moreels, voorheen van Seaport, mocht ook dit jaar weer presenteren. Vorig jaar wilde Seaport geen commentaar van Mark, maar van het Sintcomité mocht het toch. Op de foto onder staat Mark links naast de Sint op het Kennemerplein.

Op dat plein was het ook gezellig. Voor foto’s van de intocht: kijk even op het fotoalbum van de IJmuider Courant.

Als je er over nadenkt, is het eigenlijk ongelooflijk dat de gemeenteraad dit feest bijna de nek om heeft gedraaid.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja fokke het was erg gezellig op de loskade


ook de burgemeester dansde mee

Leuk foto,s en filmpjes gemaak.