vrijdag 10 oktober 2008

Snelle klimmer

Het kan in 38,77 seconden! Kijk maar hier (en luister naar het commentaar). En hier nog zo'n snelle klimmer.

De teamtowers op deze filmpjes staan niet in IJmuiden aan Zee. Daar hebben we onze eigen teamtower bij het Kennemermeer. Deze toren is in handen van PBN. Lees hier meer.

In die van ons (zie foto's) wordt 26 oktober het NK Speedklimmen gehouden. Ik hoef niet zo nodig, met mijn hoogtevrees. Maar ik kijk graag toe. Laatst sloot de IJmuider Reddingsbrigade het zomerseizoen af op de teamtower. Kijk hier naar hun foto's.

Regelmatig heb ik groepjes er bezig gezien, als ik op warme dagen met de kinderen bij het meer lag.
Je ziet de verkrampte spieren van de klimmers en angstige blikken naar beneden. Het is niet zo makkelijk. Zelfs afdalen niet.

Het mooiste is als de instructeurs ze op ruim 22 meter hoogte naar een trapeze laten springen. Alles loslaten en dan de sprong. Natuurlijk zijn ze gezekerd, maar het is knap als ze het durven.

Geen opmerkingen: