donderdag 18 januari 2007

Toerisme

Storm. We volgen het nieuws op de voet. Frenk Klein Arfman en Lotte Speelman maken verslagen. Een vrachtwagen kantelt op de A9, een boom valt tegen een huis in Santpoort-Zuid, het water stijgt 1,80 meter boven normaal. Op het IJmuiderstrand staat het water tot aan de duinrand. En mijn fiets waait bij de Orionflat in IJmuiden gewoon uit mijn handen. Lag twee meter verder.

Ik lees een provincierapport over toerisme. Het wordt de aanleiding voor verhaal over de watertaxi, een veer dat tussen Noord- en Zuidpier moet varen met tussenstop op Forteiland (foto van Google Earth). Dat plan dateert al uit 2003! Nog steeds zijn de initiatiefnemers in de slag met overheden. En de gemeente telkens maar roepen dat toerisme de belangrijkste economische poot moet worden naast staal en vis. Neem nou de Halkade in IJmuiden. Al jarenlang verloederd. Kapot geslagen lege restaurants. Een schande voor de toeristen die er toch elke zondag zijn te vinden. Waar blijven toch die visrestaurants op de Halkade? Het zou toch een Velsense parel op toeristisch gebied worden?

1 opmerking:

Anoniem zei

En toch blijf ik het sterke vermoeden houden dat die hele storm gewoon een collectieve hallucinatie is geweest.
Ik denk dat er nimmer een storm is geweest en dat hier sprake is van de beste truc die Rasta Rostelli ( of hoe heet die gast) ooit heeft uitgehaald.
Hoe dan ook
Heb effe je blog gelezen en vind het top dat je dit doet.
Onthoudt wel: mondje dicht over mijn gympen!
Of heb ik nu zelf alles verraden?
Goede wacht dit weekend.
Er schiijnt nog steeds storm in de lucht te hangen.
Slaapt die Rasta dan nooit!!
Bye
Frenk
Ps moest nog een hele woord verificatie uitvogelen voor ik zelf maar kan reageren. Voorwaar nog niet zo eenvoudig dat geblok, maar dat terzijde

PPss Eerste woord check heb ik gefaald ook dat nog. De druk wordt hoog. Nog maar eens proberen