maandag 17 oktober 2011

Testen voor klant uit Qatar

Scheepspotter Marcel Coster uit IJmuiden zag vanmiddag dat Svitzer Salvage uit IJmuiden iets aan het testen was.

Svitzer redt schepen over de hele wereld. Zoals nu met de Rena bij Nieuw-Zeeland.

Kijk hier naar de IJmuidense bergers.


Marcel begreep dat Svitzer vanmiddag een klant uit Qatar over de vloer had. Die wilde de werking van large low pressure fenders zien.

Twee er van werden getest, zo te zien met hulp van de Kustwacht. Dat blauwe schip is de Ievoli Black van de Kustwacht.

De fenders kunnen volgens Marcel worden gebruikt om een gat of scheur te dichten in een LNG-tanker. Dat is een tanker die vloeibare gassen vervoerd (kijk ook hier).

Een fender zou tegen de scheur in een LNG-tanker kunnen worden gedrukt.


(Foto's van Marcel Coster)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De Fenders worden niet gebruikt om scheuren te dichten, deze worden op zee gebruikt indien een ander schip lading over neemt.Dan worden de fenders tussen de 2 schepen gelegd.Dit zijn schepen van een bijna 400 meter vandaar de grote van de Fenders.

marcel zei

Normaal dienen fenders daarvoor! Ik heb dit van Svitzer zelf vernomen , dus het zal wel zo zijn !