donderdag 26 mei 2011

ME te Water

De kans is best aanwezig dat de Mobiele Eenheid van de politie Kennemerland moet optreden op het water.

Dat is er genoeg. In IJmuiden, Haarlem, Spaarndam, Haarlemmerliede, Beverwijk - en nog meer plaatsen.

Dus moet er regelmatig geoefend worden. Dat gebeurde dinsdag tot en met donderdag in IJmuiden.

Dinsdag was er al een tent
neergezet bij de IJmondhaven. Daar stonden vijf ME-wagens. Daarbij was ook ME uit Friesland.

Drie politieboten werden ingezet voor de oefening.

Enkele tientallen ME’ers moesten tussen de pieren overstappen van d
e ene op de andere politieboot. Ook werd gevaren in kleine rubberbootjes.

En zogenaamd bezette
schepen ingenomen, zoals sleepboot Brent en vissersschip Scombrus.

Op de Scombrus zaten zeker
vijftig figuranten die de bezetters speelden. Zie de een na laatste foto: even op klikken.

(De foto's zijn van mij, Frits Houtgraaf, Rob Zijlstra, Hans Blomvliet en Simon
Wolf)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

http://telstarfans.blogspot.com/2011/05/telstar-dames-in-de-dop.html

Anoniem zei

@Anoniem wel een beetje Off-topic, maar wel leuk! Bovendien is het met de site van de IJC nog steeds NIKS. Fouten, dan is er weer een moment dat je wel kunt inloggen en reageren, dan kun je wel inloggen maar niet reageren, dan kun je niet meer inloggen enzovoort. Kortom, de sitebouwers maken er een zootje van!

On topic: het zijn weer prachtige foto's. Verwachten we binnenkort weer stakende (garnalen)vissers waarbij de sluizen ontzet moeten worden? Dan is dit een goede oefening want dat mag echt niet meer gebeuren!

Anoniem zei

@Anoniem,

inderdaad een beetje Off-topic,
maar het mag gerust wat meer aandacht krijgen, vindt ik..
we hebben een heuze eredivisie in Velsen.

De ex-AZ dames hebben al vele wedstrijden gespeeld op Schoonenberg, maar veel IJmuidenaren hebben daar geen weet van gehad.

Staat overigens wel in het sport gedeelte,
maar daar wordt denk ik vaak overheen gelezen..