vrijdag 10 september 2010

Genieten van hardlopen

Vanmiddag gesproken met Bob Keuzekamp: de snelste kapper van Velsen.

Morgen probeert hij weer de snelste Velsenaar te zijn tijdens de Pierloop, het grootste sportevenement van de gemeente.

Vorig jaar was Keuzekamp ook de snelste man van de gemeente Velsen. Zie deze foto van hem op IJmuiderstrand, vorig jaar. Hij loopt rechts.

Keuzekamp is snel. Zelfs als hij moet stoppen vanwege een steentje in zijn schoen, wint hij nog.

Keuzekamp loopt 75 kilometer in de week, verspreid over vier of vijf dagen. Daarvoor kiest hij het duingebied van IJmuiden en Santpoort-Noord tot aan Parnassia. ,,Lopen is voor mij ontspanning. Heerlijk door het duin. Met die rust. Als ik reeën tegenkom, blijf ik gewoon even stilstaan om te kijken.''

Hij snapt niks van al die hardlopers die met muziek in hun oren als een blind dier voortdraven. ,,Je moet ook genieten van het lopen. Dat is zo belangrijk.''

Alle lopers: heel veel succes met de Pierloop!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bob keuzenkamp veel sucses ook de snelste knipper van ijmuiden
We zullen hem volgen doe je best

Anoniem zei

Bob heel veel succes. Ik doe het je niet na al zou ik willen!

Wat betreft de muziek tijdens het lopen. Voor mij is muziek een heerlijke manier van ontspannen. Het hardlopen vind ik genieten. Dus de combinatie is echt fantastisch.

Een beetje achtergrondmuziek is altijd lekker. Zet het maar eens uit in de zaak, en je weet wat je mist :-)

Dick Sellis zei

Bos is een topper