dinsdag 20 april 2010

De juiste tijd

Gehoord bij de laatste vergadering van wijkplatform IJmuiden-Noord.

,,Kan er niet gezorgd worden dat de klok op de watertoren het weer doet? Heel IJmuiden kijkt er op.''

,,En de klok op het stadhuis staat ook nog op wintertijd.''

,,Nee, de klok aan de ene kant van de stadhuistoren staat op wintertijd. De andere kant staat wel goed.''

Thuis hoor ik dat de digitale klok bij de Rabobank op de Dokweg ook al wordt gemist. Het klokje is weg.

Ben maar eens even gaan kijken. De klok op de watertoren (foto boven) doet het niet. De vier klokken, op iedere zijde van de toren van het stadhuis, lopen min of meer gelijk. Scheelt vijf minuten. Zie foto onder. Klik er maar even op.

En dan nu het woord van 2010: Eyjafjallajökul. Ofwel: de IJslandse vulkaan:


- Geen vliegtuigen boven IJmuiden

- KNRM IJmuiden redt vulkaanslachtoffers

- Van Nepal naar IJmuiden

PS1: Job Cohen bezocht Corus

PS2: Prachtig filmpje met prachtige muziek over IJmuiden

6 opmerkingen:

Anoniem zei

fokke wat is dit nou,meestal heb je wat boeierder op je weblog die kloken staan toch verkeerd nu valt het iedereen op,is datr nou zo belangrijk de dag gaat toch wel voorbij vooral als je niet hoeft te werken kijk je niet op klokken.
Maak iets intresande op je weblog bv hoe het strandleven is op ijmuiden aanzee straks de sloop van de keetberglaan enz

pascal zei

hoi fokke

ik erger me er ook aan als ik naar die klokken kijk en me eigen moet afvragen welke tijd nou klopt

en wat de keetberglaan betreft ik kan niet wachten tot zebeginnen met slopen dan kan ik vanuit de tuin de sloop volgen

ahaar zei

Ik snap de watertorenklok ook niet...

Het maken kost niets. Koop een klok bij de action, haal de wijzers eraf, en vlak deze erop.

Anoniem zei

Sinds een paar bestaat er al een revolutionaire nieuwe uitvinding. Het polshorloge. Wellicht dat jullie er al van gehoord hebben. Schijnt heel handig te zijn en geeft bijna altijd de juiste tijd aan. Informeer er eens naar. Ze zullen in IJmuiden inmiddels ook wel te koop zijn.

Anoniem zei

http://www.youtube.com/watch?v=uHnzaHJLPY8
Fokke
Het nieuws van vandaag
gr frits

Anoniem zei

yep lekker rustig .kost wat dat wel ,
geen vliegtuigen in deze nieuwe massa psychose.
duurt lang voor men er achter komt dat de deeltjes per M2 en de deeltjes grote allang niets maar dan ook niets voorsteld zelfs op dat toch wetenschappelijk level van de luchtvaart denk men grenzeloos in fatasie zo groot als de blauwe lucht zelf :-)
zelf zons ondergangen worden hier gezien gekleurd door as pffff
nee mensen dat was een gewone zons ondergang, en had er helaas niets mee te maken