donderdag 18 december 2008

Oproep aan Japan

Dag lezers uit verre landen. Sinds 10 januari 2007 wordt mijn blog bezocht door lezers in alle uithoeken van de wereld.

Niet alleen incidenteel bezoek.

Er zijn ook vaste, steeds terugkerende lezers. Bijvoorbeeld uit Engeland, Ierland en Amerika.

En uit Japan. Ik heb elke dag een handvol trouwe lezers in Japan. Veelal uit Tokio.

Aan hen is deze oproep gericht.

Wie zijn jullie? Waarom zijn jullie geïnteresseerd in mijn blog, in het wel en wee in Velsen en de IJmuider Courant?

Momenteel is er een speciale verslaggever van Fokke’s Blog in Tokio. Hij heet Bart Boele.

Hij zoekt contact met jullie. Hij is nu in Tokio om met jullie te praten.

Vertel jullie verhaal aan hem! Wat is jullie connectie met Velsen?

Mail Bart! (bart.boele(@)yahoo.com). Hij mailt je terug.
(Haal de haakjes weg om de @ als je mailt. De haakjes zijn nodig omdat Bart anders bestookt wordt met spam voor penisverlengingen en andere onzin.)

Bart is verslaggever bij de IJmuider Courant. Hij bezoekt zijn zoon Joost (zie de foto van Bart (rechts) bij Joost in Japan). Waarom is Bart in Japan? Lees het hier.

Joost heeft een eigen blog. Hier kunt u lezen (en zien!) hoe het met Bart gaat.

Vandaag lazen zeven Japanners mijn weblog, drie Engelsen, drie Amerikanen, twee Belgen en één inwoner van Quatar. Niet zo’n exotische oogst. Regelmatig spieken er mensen uit Afrika, Azië en het Midden-Oosten. Alleen Russen en Chinezen kijken nooit…

Soms krijg ik mail van buitenlandse lezers. Het zijn veelal geëmigreerde Velsenaren. Zoals John (Joop) Mossinkoff (foto onder): Hij mailde vorig jaar:

,,Hallo Fokke,ff laten weten dat het IJmond nieuws word gelezen aan de west kust van Canada. Als een voormalige inwoner van IJmuiden vind ik het erg leuk om een beetje op de hoogte te blijven. Ik ben nu al weg sinds 56 maar er zit nog altijd wat van de viskop in me. Groetjes van uit Burnaby BC."

,,Hallo Fokke, had met veel interest gelezen over het voormalige postkantoor. Een van mijn broers die was radio operator eerst op de vaart en dan later tot het einde by Radio Scheveningen. Ik hoop dat mijn Hollands nog verstaanbaar is.
John M."

4 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk fokke zit er goed uit
nu nieuws plaatsen uit japan.

gr fh

Anoniem zei

hey fokke, hebben ze meegekeken in tokio? ik heb hier in elk geval niets van ze gehoord.....
groeten, bart

Fokke Zaagsma zei

Hoi Bart,

Donderdag en vrijdag hebben ruim tien mensen uit Japan de blog gelezen.

Veel plezier daar!

Fokke

Anoniem zei

Nou bart ik heb een foto van je hond kees gestuurd die goed werd verzorgd niet gehad????

gr fh