vrijdag 25 april 2008

Bijna veertien

Bijna waren er vandaag veertien lintjes voor Velsenaren. Mijn collega Mike Leegwater en ik waren vanmorgen in het stadhuis voor de Velsense lintjesregen. Dertien stuks.

Terug op de redactie blijkt Binnenlandse Zaken te melden dat er nog een meneer uit Velsen-Noord, J.M. Wittebrood, een lintje heeft gekregen (voor een landelijk overzicht: kijk hier).

Dat kreeg hij in Beverwijk opgespeld. Na een belletje met het stadhuis in Beverwijk blijkt meneer Wittebrood recent naar Beverwijk te zijn verhuisd. Die valt
dus af.

Ik heb geprobeerd pasfoto's te maken van de onderscheiden Velsenaren. Dat kon alleen als burgemeester Peter Cammaert een toespraakje hield. Een ander moment was niet voorhanden. Ik stond dus de hele tijd hinderlijk tussen de zaal vol belangstellenden en het feestvarken. Sorry.


Wat valt er verder te melden? Het Wilhelmus werd goed meegezongen (beide coupletten) en Ben van der Kolk van het Zee- en Havenmuseum moest heel lang nadenken over mijn vragen.

Van der Kolk heeft veel moeite met het lintje dat hij kreeg. Nee, hij heeft niet overwogen het te weigeren. Wat er dan wel aan de hand is? Lees het morgen in de IJmuider Courant.

Geen opmerkingen: