vrijdag 21 maart 2008

Veel vrienden

Brian Bout kwam woensdag op bezoek op de redactie aan het Marktplein in IJmuiden. Bout (foto links), 34 jaar, organiseert als UDC-directeur sinds 2000 Dance Valley.

Bout is nu wekelijks in het stadhuis in IJmuiden. Voor alle voorbereidende gesprekken over Dance Valley.
Mijn gesprek met Bout leverde twee berichten op. Over Dance Valley natuurlijk. Want dat is Bouts kindje. Hij organiseert genoeg andere feesten, maar Dance Valley heeft een speciaal plekje in zijn hart. Zegt hij.

En we spraken natuurlijk over Joling. Ook georganiseerd door UDC. Als Joling goed gaat wil UDC meer concerten in Spaarnwoude, vertelt Bout. Die zullen er zeker komen. Want UDC verwacht dat Joling snel is uitverkocht. Er wordt al uitgegaan van een extra concert op 7 september.

Bout gaat Joling zelf regisseren. Wordt een waar spektakel, aldus Bout. Het is in september al tijdig donker. Dus er is alle ruimte voor een grote vuurwerkshow, explosies op toneel en een laserspektakel.

Hij heeft het over Jolings onafscheidelijk zonnebril. Een gigantisch exemplaar daarvan komt voor het podium. Voor een indruk: kijk hier.

Bout: ,,Die bril heeft spiegelende glazen en is veertig meter breed en zestien meter hoog. Hij gaat langzaam omhoog. Voor de hydraulische techniek zijn we uitgeweken naar Frankrijk. Daar hebben ingenieurs ervaring opgedaan met zulke grote dingen tijdens het EK-voetbal in 2000. Er komt heel wat bij kijken. Zo moeten we rekening houden met de windrichting en -snelheid.’’

UDC kwam bij Joling uit omdat 'Joling kassa is'. Bout: ,,Hij is zo populair. Kijk maar eens hoeveel vrienden hij heeft op zijn hyves. Onze Dance Valley-hyves heeft 3900 leden. Maar Joling communiceert met meer dan 92.000 vrienden. Moet je eens voorstellen.''

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb ook veel vrienden maar die zitten voor het grote deel niet op hyves. Kan meneer de directeur het zich dan misschien voorstellen dat zijn redenatie nogal krom is wat populariteitmeting betreft? Uiteindelijk komt het er ook bij Joling op neer hoe je het feestje verkoopt.