woensdag 19 maart 2008

Even groot als de Kennemerlaan bij elkaar

Ik moet even terugkomen op maandag. Toen schreef ik dat het jammer is dat er veel onrust en gedoe door vandalen en agressieve figuren was bij discotheek Crossroads.

De disco met de indiaan (foto) is gestopt. Er komt een wokrestaurant. Ik sprak gisteren met Rob Nobels, garagehouder en eigenaar van Crossroads. Ik legde het hem voor. Hadden de vechtersbazen meegespeeld in de beslissing om te stoppen?

Nee, zegt hij. Helemaal niet. Crossroads kost gewoon te veel tijd. ,,Er waren ook niet veel incidenten in en om Crossroads. Niet meer dan bij een andere horecagelegenheid. Je moet wel bedenken dat Crossroads even groot is als alle horecazaken in de Kennemerlaan bij elkaar.''

Rob hield goed in de gaten wat in zijn zaak gebeurde. Ook het drugsgebruik. ,,De jongeren roken wel eens een wietje. Daar kan ik nog mee leven. Worden ze hartstikke misselijk van en gaan ze overgeven. Maar de wat ouderen, tussen de twintig en dertig, die zitten aan het andere spul. Dan vond ik op de wc van die opengevouwen papiertjes waaruit ze hadden staan snuiven. Als ik dat zag gooide ik ze er uit en belde de politie.''

Rob nam met pijn in zijn hart afscheid van Crossroads. Maar hij begint wat nieuws. Morgen een uitgebreid verhaal in de IJmuider Courant waarin Nobels vertelt over Crossroads en de nieuwe uitgaansgelegenheid.

Geen opmerkingen: