vrijdag 25 januari 2008

Spoken?

,,We hebben al ontzettend over je geroddeld op onze site'', zegt Monique van Haunted Holland als ik haar ontmoet op Forteiland.

Monique en anderen van Haunted Holland zijn twee nachten op het eiland gebleven. Om paranormale activiteiten te registreren. En die vonden ze.

Ga snel kijken op haunted-holland.nl. Meld je even aan, en kijk naar de half uur durende film over Forteiland. De moeite waard. Voor wie alvast een indruk wil krijgen: TV Noord-Holland liep al eens met ze me. En hoorde ook de hond huilen. Kijk maar.

Op de foto boven zie je mij, Monique en Piet op Forteiland. Monique laat zien met welke apparatuur spoken worden gezocht. Waarom werd nou over me geroddeld? ,,We waren bang dat je ons belachelijk zou maken'', zegt Monique. ,,Maar we willen alleen maar registeren of er iets is. We zijn niet van die zweverige types.''

Ik zou geen goede journalist zijn als ik ze belachelijk zou maken. Ik schrijf het op. Iedereen mag vervolgens ervan denken wat hij wil.

Haunted Holland deed al heel wat onderzoeken. Forteiland was eng, vindt Monique. Maar haar engste ervaring beleefde ze bij een onderzoek in het huis van Johan Vlemmix.

,,We waren aan het glaasje draaien op een spiegel. Opeens verschuift die spiegel uit zichzelf een slag!'' Kijk maar.

Iedereen vraagt me: geloof je nou zelf in spoken? Nou, nee. Ben ik veel te nuchter voor. Maar ik moet bekennen dat er rare, onverklaarbare dingen zijn gebeurd op Forteiland. Dingen die je niet kan verklaren.

(Onderste foto: Haunted Holland aan het werk op Forteiland)


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig stuk Fokke
En dan sta ik ook nog ff in jouw stukje met een foto:D:D

Keep up youre good work!!!!

Aschwin

Anoniem zei

Ik wil Fokke bedanken voor het interview, het was een gezellige samenkomst, en ik ben blij dat Fokke een journalist is die de dingen opschrijft, zoals ze gezegd zijn. Chapeau!

Liefs,
Monique

Anoniem zei

HH is erg negatief. Ze zijn ook al verwikkeld in diverse rechtszaken met die ghosthunter....

Maar ja dat krijg je met dat soort types.... soort zoekt soort, en mept elkaar met onzin om de oren.