vrijdag 18 januari 2008

Ik moet plassen

Bekend probleem. Ik ben vader van twee jonge kinderen. Loop je over de Lange Nieuw. Zegt er één: ,,Papa, ik moet plassen. En poepen.'' Ja, waar moet je dan naartoe.

Gelukkig heb ik een sleutel van onze redactie op het Marktplein en daar hebben we gelukkig wc's. Maar dat geluk hebben anderen niet.

Dus: pleit het wijkplatform voor een openbaar toilet. Joke Sieraad kwam met het idee. Vandaag uitgebreider in de krant.

Maar er zijn mogelijkheden, mailt wijkplatformvoorzitter Johan Zwakman me:


,,Ik heb goed nieuws. Ik was bij de Hema boven en ik zag dat er een echte toiletjuffrouw zat. Ik heb haar ook gesproken. Telkens wanneer iemand naar het toilet is geweest (en 30 ct heeft betaald) maakt ze het toilet even schoon. Die keurige dame zei dat ze 10 januari is begonnen en het haar bedoeling is om met drukke dagen te gaan zitten: donderdag, vrijdag en zaterdag. Overigens was er een man die net gebruik had gemaakt van het toilet die me vertelde dat je ook daadwerkelijk in winkelcentrum Velserhof (koffiehoek) terechtkunt. Ook tegen betaling, maar dat is totaal niet erg: als het maar schoon is.''

Foto: Openbaar toilet op de Grote Markt in Haarlem


(Laatste nieuws)

1 opmerking:

Anoniem zei

Dus zou het niet een idee zijn dit beter aan te geven. Want kennelijk weten er te weinig mensen dit.

Twee plekken in ijmuiden lijken mij voldoende.