dinsdag 18 september 2007

Meelopers

Het gaat zo. We moeten bewust blijven van het milieu. Niet alleen omdat dat goed is voor ons. Maar ook omdat anders veel bedrijven hun bestaansrecht verliezen.

Dus komt er een Week van de Voortuitgang. De Milieudienst IJmond bedenkt een communicatieplan. Om mensen bewust te maken. In zo'n communicatieplan wordt altijd een rol weggelegd voor de pers. Publicaties op radio, tv en in de krant kunnen immers helpen om mensen bewust te maken.

En zo volgt een stroom persberichten over de Week van de Vooruitgang in de IJmond naar onze redactie, worden voor journalisten interviewmomenten geregeld en voor fotografen fotomomenten georganiseerd. En zo leest u deze week heel, heel erg veel over de Week van de Vooruitgang.

Want wij journalisten volgen trouw, en soms met oogkleppen op, de voor ons uitgestippelde route door persvoorlichters. Meelopers, dat zijn we. Moeten we dan niet veel kritischer zijn? Ja.

1 opmerking:

Anoniem zei

Fokke ben paraat voor moie platen,
doe je zelf ook mee met de pers
ja toch.......?