donderdag 21 juni 2007

Kan zonder, moet met

Voor de krant van vandaag verhalen gemaakt over de IJmuidense opa die 67 jaar zonder rijbewijs reed.

Wat wil je dan in zo'n geval? Die man spreken. Hoe heeft hij heeft leren rijden, waarom hij nooit is gecontroleerd, of hij niet bang is geweest om met zijn onverzekerde auto te worden aangereden of iemand aan te rijden.

Wij weten niet wie de 84-jarige man is. De politie wel. Die wil wel aan hem vragen of hij geïnterviewd wil worden. Ik ben niet de enige die het vraagt. Zeker elf collega's van de landelijke pers (1, 2, 3, 4) dienen hetzelfde verzoek in.

De politie vraagt of hij door één iemand van de lokale pers en één journalist van de landelijke media wil worden bevraagd. De man wil erover nadenken. Dat is al heel wat, vind ik. Ben je 84, altijd gereden, raak je opeens je auto kwijt, krijg je nog lading journalisten op je dak.

Niks meer van de man gehoord. Heel begrijpelijk.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Aan een kant onwijs fout wat de bestuurder deed (zeker hetgeen overzekerd rijden) aan de andere kant een super prestatie, wie is er nog nooit aangehouden die al zo lang autorijd. Toen ik het las, dacht ik meteen die moet gratis een test doen bij een autorijschool en indien ook maar enigzins goed direkt alsnog een rijbewijs kado doen. Ook goede recalme voor een rijschool die dit op zich neemt.

Gr. Reinder Weidijk

Anoniem zei

Reinder
Volgens mij krijgt deze man dat
voor deze prestatie

gr frits

Anoniem zei

Ik hoop maar dat de beste man zich nu wel aan zijn woord zal houden. Als je het meer dan 60 jaar normaal vind om zonder rijbewijs en onverzekerd rond te rijden is het een kleine stap om alleen maar te beweren het niet meer te doen. Daar is geen prestatie voor nodig. Domweg zwakte om geen respect voor de regels, veiligheid en dus anderen te hebben.