maandag 10 september 2012

Pierloopkriebels

Start Sporthal IJmuiden-Oost. Foto Frits Houtgraaf
Veel meer lopers dan vorig jaar, vertelt de organisatie van de IJmuidense Pierloop in dit leuke filmpje van de IJmuider Courant

Het was warm zaterdag. Ik liep de kinderloop. Buiten mededinging, natuurlijk. 

Foto Frits Houtgraaf
We waren zo'n driehonderd meter op weg toen we een hardlopende moeder met hardlopend kind passeerden. Het kind huilde. ,,Mama, dit is niet leuk! Mijn schoenen zijn te klein!''  

Zo'n Pierloopje is wennen voor de kinderen. Onze tactiek pakte goed uit. Rustig starten. Onderweg haalden we heel veel sjokkende kinderen in.
15km-lopers komen IJmuiderstrand af. Foto Carina Nijssen

Toen we na afloop met een ijsje op de Lange Nieuwstraat keken naar de binnenkomende lopers van de 8 kilometer, begon het bij mij ook te kriebelen. Ooit deed ik een keer mee. Volgend jaar moet het er maar weer van komen. Het kriebelt.

- Lees mee op Twitter over de Pierloop

- Wat was dat met ambulance, brandweer en politie op de Zeeweg tijdens de Pierloop? Kijk hier: gevallen fietser

- Lees (en foto's) over de Marconistraat in IJmuiden, het Bartlehiem van de Pierloop


- Pierloopfilmpjes! Kijk hier, hier en hier (eerste keer)

- En de reportage op Seaport TV
Waterpost Heerenduinweg. Foto Harriet Hoek
 Josefien Wijker, basisschool Vuurtoren West. Foto Harriet Hoek
De laatsten van kinderloop Lange Nieuw, met motorbegeleiding. Foto E.S Berk
Winnaar Ebbeling-prijs. Foto Frits Houtgraaf

- Prijsuitreiking

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niets van gezien of gemerkt. Leuke foto's trouwens.

Weet jij wat ze aan het doen zijn bij het benzinestation Q8 aan de Heerenduinweg?

Fokke Zaagsma zei

Ja, stond al in de IJmuider Courant. Kijk nog maar even op:

http://www.vandaag.nl/velsen/nieuws/article17628013.ece/Tankstation-Q8-IJmuiden-wordt-Tango

Groet,
Fokke

Anoniem zei

Hoe kan ik dat nu gemist hebben. Ik lees elke dag de krant. Dank je trouwens.