woensdag 28 september 2011

Voor de klas

Ik zit sinds maandag in het Vellesan College. Krant op locatie, heet zo’n project. Eerder deed de IJmuider Courant dat vanuit het havengebied in IJmuiden.

Luisteren wat er speelt, midden tussen het nieuws en verhalen in plaats van telefonische interviews. Makkelijk aanspreekbaar voor iedereen die wat kwijt wil voor of over de krant.

Waarom nou op krant op locatie op een middelbare school?

Omdat heel wat lezers van de IJmuider Courant kinderen hebben op middelbare scholen of in de hoogste groepen van de basisscholen. We willen ze een idee geven van wat er zich nou dagelijks afspeelt achter de muren van de schoolgebouwen.

Veel ouders weten dat niet zo. Hun referentiekader is hun eigen middelbare schooltijd. En dat is zo erg lang geleden. Op het Vellesan weten ze dat ook. Gisteravond was de ouderavond om uitleg te geven over dit nieuwe schooljaar. Het Vellesan organiseerde die avond ook twee proeflessen voor de ouders. Zodat ze zelf konden ervaren hoe het er aan toegaat.

Ik onderga min of meer hetzelfde lot. Niet alleen schrijven over lesgeven. Morgenmiddag sta ik namelijk zelf voor de klas. Als, voor een keertje, invalonderwijzer. Ik zal erover vertellen in de krant.

Morgen tot en met zaterdag nog dagelijks verhalen uit het Vellesan College in de IJmuider Courant.

PS: Vellesan is al oud.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk fokke
Maak er wat intresant van veel sucses

nicolaas zei

Zal mij benieuwen Meester Fokke,
of heet het tegenwoorig gewoon Fokke voor de klas, leuk alternatief en ik ben nieuwschierig naar je bevindingen met de Velser Jeugd.
Succes man.