donderdag 5 augustus 2010

Heel veel water

Vandaag even langsgeweest bij bewoners van de Planetenweg in IJmuiden. Worden al jaren geplaagd door wateroverlast bij wolkbreuken. Ze zijn het zat.

Ook de Steenbokstraat stond gisteren weer onder water. Zie de bovenste foto.

Ik vraag me af waarom de enorme rioolopvangbak die vorig jaar vlakbij werd aangelegd niet heeft geholpen. Die was toch bedoeld om wateroverlast bij wolkbreuken te voorkomen. Ik heb het de gemeente gevraagd. Antwoord volgt.

Niet alleen IJmuiden werd gisteren getroffen door het noodweer, ook vooral Santpoort-Noord (foto's).

Het was vooral erg bij de Nickeriestraat, zeg maar het plantsoen bij het viaduct over de A208 naar Velserbroek. Kijk hier naar de foto's: het is veranderd in een meer.

Kijk eens naar dit filmpje: waterfietsen in het plantsoen. Het stinkt. Er drijft wc-papier.
Onderste foto is uit de Waalstraat in IJmuiden, waar ze ook vaak last hebben bij hoosbuien. Die foto is van E.S. Berk.


De bovenste twee foto's zijn van Erik Baalbergen, waarvoor dank. De maker van de andere foto's wil anoniem blijven. De middelste drie foto's zijn van de Planetenweg.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het viaduct over de A208 naar de Velserbroek, dat heet toch gewoon de fly-over in de volksmond?

Scheelt weer wat tikken :)

Fokke Zaagsma zei

Niet alleen Santpoorters en Velserbroekers lezen de blog.

De lezers komen uit heel Nederland, en bij deze de groeten aan de vaste lezers in Japan, Amerika en Engeland ;-)

Zo begrijpt iedereen waar ik het over heb (hoop ik).

Fokke