donderdag 10 juni 2010

Zorgen om PVV

De PVV is de derde partij geworden in de gemeente Velsen. Opvallend: dat ze de grootste zouden worden, was helemaal niet onlogisch geweest.

In IJmuiden is er gisteren het meest op de PVV van Geert Wilders gestemd.

De PVV kreeg in IJmuiden in totaal 4441 stemmen.

Op afstanden volgen de PvdA (3576 stemmen), VVD (2821) en het CDA (1463).


Klik op het plaatje onderaan: de stemverdeling.

Ik vroeg vanmiddag mensen op de Lange Nieuwstraat in IJmuiden wat ze van de uitslag vinden.

Een man van allochtone afkomst, ik denk een Marokkaan, wilde wel wat zeggen maar niet met zijn naam en foto in de krant.

Hij maakt zich oprecht zorgen over de grote winst van de PVV. ,,Het is allemaal gericht tegen buitenlanders.''


PS: Erna van der Pers, verantwoordelijk voor verpleeghuis Velserduin in IJmuiden en het Binnenhavenproject in IJmuiden, verlaat Zorgbalans. Wie moet ik nu bellen?

PS: Politie Kennemerland twittert.

PS: Intocht avondvierdaagse IJmuiden.

PS: Overval op McDonald's Santpoort-Noord.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, zijn alle stemmers op Wilders vandaag nog steeds overtuigd? 24 uur geleden was de AOW leeftijd een breekpunt. De "buit" is binnen en voor Geertje is het geen breekpunt meer. En sinds vandaag is de "ene religie niet beter dan de andere" Dus van een bedreiging van de Islam wil Geertje niet meer spreken. En allochtonen? "Ik haal mijn brood bij Mohammed de bakker en ben er trots op dat dat kan in Nederland". (aldus interview met GS)

Ha, ha, ha, wat draaikont. Kiezers bedankt! Ik zit bijna op het pluche....

Anoniem zei

Goh, dan heeft het dure gedeelte van de gemeente de PVV geweerd...! Had het journaille dat bedacht?

Anoniem zei

De eerste anoniem zei;aldus interview met GS.

Ben je wel helemaal bekend met de site GS (GeenStijl.nl)?
Dat is allemaal cynisch bedoeld namelijk,geen intervieuw!!

Anoniem zei

"Ben je wel helemaal bekend met de site GS (GeenStijl.nl)?"

Uuhhhh, nee? Maar god, wat ben ik blij dat ik jou hier tegenkom. Ik heb met mijn 55 jaar mijn stem gegeven aan Geert.

Ik kon al niet geloven dat Geert dat standpunt echt zou laten varen. Dat doet Wilders toch niet, zal toch niet ...... echt niet?

Moet ie ook niet doen hoor. Met PVV stemmers valt niet te f*cken!
Olé, olé, olé olé we are champions....

Anoniem zei

vredelievende moslims zijn erg de dupe van de fundamentalisten die al jaren zo in het nieuws zijn en denken met dreigementen hun visie hoog te kunnen houden.
zou je kunnen denken maar wie brengt de fundamentalisten tot beter inzicht ? waar wordt dat ge promoot , waar is dat in het nieuws ?
zeker toch kunnen de vredelievende broeders (het zijn toch alle broeders ?)de andere met een verkeerd inzicht ter zijde staan en op het juiste pad brengen ?
(groet 1 van de 2533 stemmers)

Anoniem zei

just ik heb Monty Python's Life of Brian ook gezien en er erg om gelachen .
mijn geloof heeft er echt niet onder geleden -humor satiere en zelf spot zijn erg belangerijk .