dinsdag 12 januari 2010

Je eigen iglo bouwen

In België is het een rage. Ook in IJmuiden zie ik ze her en der verschijnen: iglo’s.

Door de raampjes in de IJmuidense buren lijken het soms meer bunkers. Op de foto boven zie je de iglo op de Dennekoplaan.

In de Bellatrixstraat stond ook een iglo, maar die was vanmorgen weer vernield. Ik vond ook nog foto’s van een iglo in Velserbroek: even op de foto klikken in deze link.

Ik heb ook een iglo gebouwd. In de tuin. Twee dagen werk, twee dagen spierpijn. Maar ja, je laat je niet kennen als je kinderen je vragen of je een iglo kan bouwen. Tuurlijk kan papa dat. Proefondervindelijk is één ding wel duidelijk geworden: een iglo bouwen kost tijd. Dat zie je ook hier.

Op de Dennekoplaan werd de iglo in elkaar gezet door emmertjes te vullen met sneeuw. Wij maakten gewoon een berg en maakten er een gat in.

Wil je een echt goede sneeuwhut, dan maak je die echter zó. Of oefen even van tevoren.

PS1: De baas van het Holiday Inn-hotel in IJmuiden aan Zee mailde me nog naar aanleiding van de gestrande reizigers: ,,Alles goed met je? Ik kwam het artikel tegen en dacht nog: jammer dat wij niet even vermeld staan. Ook wij hadden namelijk veel gestrande reizigers en zelfs hele groepen van de veerboot van DFDS Seaways die niet op tijd waren voor de overtocht.’’

PS2: Sneeuw en ijs in Velsen! (Ik hoorde trouwens dat er zondag geschaatst is op het Binnenmeer):

- Ambulance slipt in Velserbroek

- Sneeuwballengevecht met de brandweer in IJmuiden

- Glijden met je auto bij de Julianabrug in IJmuiden

- Skiën in IJmuiden

- Priksleeën in Santpoort-Noord

- Winterfoto’s uit Velsen

- Winterfoto spoorweg Santpoort-Noord

- Winterfoto's Westbroekplas Velserbroek

- Winterfoto’s Velserbroek

1 opmerking:

Anoniem zei

Fokke een stuk over joop doerenbosch is het waard de man die dieren liefde heb schrijf daar een stukje over
Zie telegraaf en internet