maandag 30 maart 2009

Peter en ik (en Harry)

Aah, eindelijk een medeblogger op niveau. Burgemeester van Velsen Peter Cammaert, kandidaat voor het Europees Parlement, blogt mee.

Een beetje blogger houdt bijna elke dag bij wat hij doet of wat hij vindt. Een voorbeeld is te nemen aan collega-blogger Harry Borghouts, de commissaris van de koningin. Die houdt het keurig bij.


Cammaert blijft een beetje achter. Zijn laatste bijdrage is van 27 februari. Ik wil meer lezen! Wat gebeurt er in het stadhuis? Welke beslissingen neemt hij daar waaraan we kunnen zien dat hij een goed parlementslid is?


Kom op, posten die bijdragen! Overtuig ons, als kiezer. Je staat nummer tien op de CDA-lijst, dus was steun kun je gebruiken.

En niet bang zijn voor een beetje kritiek. Zo gaat dat op internet: lezers hebben snel een woordje klaar. Daar weet ik alles van. Peter Cammaert heeft de eerste kritische noot al te pakken:
,,Erik zei:
Het is een goede grap dat u denkt Europa te kunnen redden, terwijl u als burgermeester van Velsen mijlenver van de burgers afstond en in onze ogen geen succes was.''

Gelukkig is onze burgemeester door zo'n toon niet snel uit het veld te slaan.
Hij kan ook kort door de bocht, getuige zijn reactie op zijn discussiesite in het item Europa:

8 maart, 18:59:
,,graag een beetje argumentatie. zo kan ik niet werken natuurlijk
peter c''

Cammaert zegt over zijn kandidaatstelling:
,,Mijn voornaamste drijfveer is me in te zetten is gelegen in het feit dat ik Europa weer herkenbaar wil maken.

Mijn opvatting is dat Europa alleen echt gaat leven als het naar burgers toe wordt gebracht en als datgene wat onder de mensen leeft ook bij hen wordt opgehaald. Ik wil die rol spelen.''

Nou, beste Peter Cammaert, ik daag je uit.

Wat kun je concreet in het Europees Parlement doen voor IJmuiden?

Reageer maar hieronder.

(Midden: Cammaerts eerste nieuwsbrief. Klik er op en lees. De foto onder is van het Europees Parlement in Straatsburg)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niets! Net zo min ik iets belangwekkends voor Velsen heb kunnen doen.

Anoniem zei

nee morgen 1 april zou het een grap zijn???

Peter Cammaert zei

Na twee weken campagne is mijn nieuwe blog te vinden op:
http://europeseverkiezingen.blogspot.com/
Maar kijk ook eens om mijn websites:
www.petercammaert.nl

Peter Cammaert.