maandag 31 maart 2008

Van Gaal naar Telstar

Net binnengekomen: Van Gaal gaat naar Telstar. De trainer heeft na zijn twijfels de knoop doorgehakt.

AZ neemt Telstar over. Van Gaal volgt de vertrekkende Nijholt op. Telstar wordt door Van Gaal omgevormd tot jeugdopleiding van AZ.

Nee hoor. Niet waar. Laten we het maar een 1 april-grap noemen. Maar dat Telstar wordt overgenomen door AZ, zoals vandaag op de voorpagina van de krant staat, is geen 1-aprilgrap.

Ik hoorde vandaag heel wat mensen die denken dat het wel een grap is. Maar de krant is daar al heel wat jaren heel stellig in. We doen niet mee aan 1-aprilgrappen.

Hoe zit het dan met die bunker vol kunstschatten in Zandvoort? Mijn collega's bij het Haarlems Dagblad hebben het gecontroleerd. Hun conclusie, ondanks twijfels: het is echt waar. Al moet ik zeggen dat ik van een IJmuidense bunkerliefhebber anders heb gehoord. De Zandvoorter zou tegen hem gezegd hebben dat het wel een 1-aprilgrap is.

Mensen benaderen ons vaak met het verzoek mee te doen aan hun 1-aprilgrap. Zoals iemand uit IJmuiden aan Zee dit jaar. We krijgen ook suggesties. Vanmorgen nog: zeilboten wordt de wind uit de zeilen genomen door het windmolenpark voor de kust van IJmuiden.

Vorig jaar bracht ik half maart het nieuws over het Chinese attractiepark dat ondernemers in Velsen-Zuid willen vestigen. Daar word ik nog mee geconfronteerd. Heel wat mensen dachten vorig jaar dat het een 1-aprilgrap was. Nog maar eens: nee hoor. Het is echt waar.


(Laatste nieuws over Zandvoortse bunker)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een nuance, zeg, 'Telstar wordt overgenomen door AZ'... kom op, iets genuanceerder graag.