donderdag 30 augustus 2007

Brand zoeken en auto op rotonde

Vandaag enkele langere verhalen uitgewerkt. Dat werd 's middags abrupt onderbroken door de melding van een brand in een schip in de IJmuidense Vissershaven. Daar vond ik geen brandweer.

Voor de zekerheid maar even doorfietsen naar de Haringhaven. Daar ook niet. Tot de sirenes achter me opdoemen. De brandweer was ook zoekende.

Uiteindelijk bleek het te gaan om een brand aan boord van een bunkerschip. De brandweer moest weer terug naar de Halkade. Daar stapte ze over op sleper Titan (foto). Die bracht de brandweermannen naar het schip.

Het bunkerschip werd later naar de Haringhaven gesleept. Toen ik daar naar toe fietste, stuitte ik aan het eind van de Kennemerlaan op iets curieus.
Een auto midden op de rotonde. Een oude mevrouw lijkt vanaf de Kerkstraat gas te hebben gegeven in plaats van geremd.

Helaas was er voor de foto geen plek beschikbaar in de krant.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

fokke en meester plaat van gemaakt
wat een show he

Anoniem zei

fokke eigenlijk moet je de hele dag
gaan fietsen door ijmuiden voor nieuws je ziet het zo het eerste nieuws.

Anoniem zei

Fokke fiets op 8 september om 15.00h ook even mee vanaf het Tiberiusplein

Anoniem zei

wel leuk dat fokke mee fietst voor
het eerste verslag

Anoniem zei

Die arme Fokke. Iedereen wil maar dat hij gaat fietsen. Kunnen we niet wat bijelkaar sparen voor een "Sparta-mettje"?
Anders komt hij elke keer uitgeteld op de redactie. Dat komt niet ten goede van z'n schrijfkunst.

Fokke Zaagsma zei

Ik hoef geen fietsbrommertje, hoor. Kan prima zelf trappen.
En natuurlijk zijn we aanwezig bij de wilde Pierloop op 8 september!
Groetjes,
Fokke

Anoniem zei

Neem je een broodje mee en drinken,
want je moet toch een mooi verslag maken tijdens de loop of ga je ook mee hardlopen dat zou beter voor je zijn,en sportiever

Fokke Zaagsma zei

Regelmatig loop ik een rondje in de duinen. Wie weet, de volgende Pierloop...