maandag 25 juni 2007

Nog even niet vertellen

De bioscoop in IJmuiden is verkocht (foto boven). In 2005 sloot City de deuren (foto onder).
De dvd-verhuur en de nieuwe bioscoop in Beverwijk werden de uitbater te veel van het goede. Steeds minder Velsenaren kwamen naar de Kennemerlaan.

Een IJmuidenaar heeft het gekocht van een investeringsmaatschappij. Volgens posters op de deur komt er een dependance in van het Kattenbakcollectief. Dit is een Amsterdams kunstenaarsgezelschap.

Maar dat is niet de nieuwe definitieve bestemming. Ik weet wel wat het er in de bioscoop gaat komen. Maar ik vertel het niet. Dat heb ik beloofd aan de nieuwe eigenaar. Hij wilde het me best vertellen, maar vroeg me het even stil te houden. En daarvoor had hij heel goede argumenten.


Daar moet je ook naar luisteren, vind ik. Als ik het zou publiceren zou ik de man zijn bedrijf schaden. In ruil voor even stilzwijgen heeft hij beloof dat ik het als eerste mag opschrijven als de deal rond is. Dus hou de krant in de gaten.

Geen opmerkingen: