De aanbesteding werd gestart in 2005. BBA/Veolia mocht het doen, oordeelde de provincie. Connexxion protesteerde en won vervolgens bij de rechter. Connexxion exploiteert nu de draagvleugelboot tussen Velsen-Zuid en Amsterdam. Die wilde ze niet kwijt.
De aanbesteding moest overnieuw, zo werd beslist in december 2006. Daarmee had Veolia geen rekening gehouden. Voor het begin van de te vergeven concessietermijn, 2008, lukte het haar nooit om nieuwe boten te laten bouwen voor het Noordzeekanaal. Connexxion had ze natuurlijk al. Veolia stapte naar de rechter. En verloor.
En zo mag Connexxion de Fast Flying Ferry blijven exploiteren. Zuur voor Veolia. Eerst winnen. Uiteindelijk verliezen.
Connexxion komt met veel extra afvaarten en nog veel meer moois. Lees de krant van morgen. Geen nadeel dan? Jawel. Het loket op het Pontplein gaat dicht.
dinsdag 12 juni 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
De strijd is inderdaad beslist. Of de reiziger er nu beter op worden is nog wel even de vraag. Het personeel krabt in ieder geval achter z'n oren, en moet het allemaal nog zien. De reiziger merkt de leegstoom van personeel en vreest verlies van service in de toekomst.
Mvrg Marco Wiese
Een reactie posten