maandag 26 maart 2007

Een Duits pad

Collega Bart liet er vrijdag hond Kees uit. Ik wandelde zaterdag met de kinderen door het duin. Het viel meteen op. Het Duitse pad is geasfalteerd. Mijn hardlooppad (en dat van de Pierloop).
Het pad loopt tussen IJmuiderslag en Ampèrestraat in IJmuiden (in het midden van de foto). Aan het Duitse pad, bij IJmuiderslag, tegenover waar de Duitsers een voetbalveld hadden, staat een grote munitiebunker. Gebruikers: De Rookmaatjes Velsen. En nog een groep die er een expositieruimte over de bunkers wil beginnen.

Het Duitse pad, of Duitse weg, is een bekende route voor IJmuidenaren. Van een vervallen, gescheurd asfaltpaadje met gaten is het nu een mooi strak geasfalteerd wandelpad. Of was een leuk zandpaadje aardiger geweest, zo in het duin?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Waren ze maar een beetje doorgereden tot bloemendaal met die asfalt machine. Hadden we een leuk fietspad.

Anoniem zei

hadden we een leuk fietspad?? race fietserspad? snorfietserpad?? bromfietserpad?? wandelfietspad?? of toch maar 4 of meer gescheiden banen?? ik weet het niet meer! Fokke wat gaan we maken? het is jouw Blog..............

Fokke Zaagsma zei

Wat gaan we maken...

Dat het Duitse pad is opgeknapt vind ik niet zo erg. Breek ik mijn enkels niet meer tijdens het hardlopen.

Ik vraag me wel af of de gemeente geen verborgen agenda heeft. Het is nu erg makkelijk om alsnog de tweeede toegangsroute naar het IJmuiderstrand te realiseren, nu er geen doorsteek door de duinen bij IJmuiderslag mag worden gemaakt.

En het fietspad door het duin vanaf de Heerenduinweg naar Duin en Kruigberg: fantastisch. Mooi dat het er is. Asfalt rijdt lekkerder, maar ik kan me goed voorstellen dat steentjes wat leuker staan.

Groet,
Fokke