dinsdag 6 februari 2007

Gebeden verhoord

Mijn gebeden zijn verhoord. Op 18 januari mopper ik in de blog dat het een schande is hoe de Halkade in IJmuiden er bij ligt.
Nu is bijna alles al gesloopt (foto). Al ging dat niet zonder problemen. Het pand van Schoorl blijft overigens staan, in tegenstelling tot wat in de IJmuider Courant stond.

Schoorl is een icoon uit vroeger dagen. Pand blijft, naam zal ongetwijfeld verdwijnen. Fietsend naar het strand zag ik dat aan een ander IJmuidens icoon van vroeger dagen een eind is gekomen.

Staalconstructiebedrijf Genius Vos, direct na de oorlog in IJmuiden opgericht als Genius, is zijn naam kwijt. Na de overname door Fabricom wapperen er fijne witte vlaggen met die naam in het havengebied.

Bij de krant roeien we met de riemen die we hebben. Door vakantie en ziekte zijn zelfs verloven ingetrokken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is een wonder dat Genius nog bestaat. Een paar jaar geleden ging Genius failliet. Na het faillisement werd Genius overgenomen door de firma Vos.
Ga moedig voorwaarts
Pieter Seimon

Anoniem zei

Ik heb 2 keer geschreven dat de afgebrande boot van de firma Vrolijk was, dit is een fout. I am so sorry. Ik heb de verkeerde conclusie getrokken uit verhalen die ik had gehoord.

P.Seimon