maandag 22 januari 2007

Emotioneel verhaal

Kwam m’n virtuele collega Onno nog tegen. U weet wel, van de Spaanse Ruiters. Gezellig bijgepraat. Al gekeken op www.vergetenvelsen.nl? Na een lange dag gisteren vandaag weer present.
Ik fiets door Velsebroek. Bij de familie Van Heerden hoor ik hun emotionele verhaal over de windhoos van zondagochtend. Fotograaf Marco de Swart maakt een foto van ze (foto).
Vandaag heb ik geen brief gekregen van justitie. Ik heb een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur gedaan. We willen dat ze de brief openbaar maken. Daarin staat wat de uitkomst is van een onderzoek naar banden tussen criminelen en het stadhuis. Daar heeft de lezer recht op. Ze hadden uiterlijk vandaag moeten reageren.
Trouwens: een leuk gerucht. Weet u waarom het even duurde voordat de justitiebrief door de burgemeester werd verspreid onder de gemeenteraadsleden? Het stempel vertrouwelijk was zoek. Ze hebben uiteindelijk een nieuw stemepl laten maken. Nu met de tekst geheim. Dat zou wettelijk meer houvast bieden dat het woord vertrouwelijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Fokke,

even een rustige tijd is wel lekker maar niets voor een persmuskiet en persfotograaf ;-) Maar je kunt ook even bijkomen van alles. Toppi weblog, ik blijf je volgen in deze wil wel eens weten wat je allemaal achter mijn rug om doet ;-)
succes vriend

Gr. Reinder

Anoniem zei

Hoi Fokke
Zeker leuk om jou weblog te volgen

Als hobby fotograaf gaat er voor mij ook een wereld open

Ik zoek wat leuke plaatjes in de gemeente op

gr frits