tag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post3131917811050395774..comments2023-09-09T16:12:51.844+02:00Comments on Fokke's Blog: HOV Velsen: drie minuten, dat kloptFokke Zaagsmahttp://www.blogger.com/profile/13439194345625523740noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-55000762694188269742012-10-05T11:06:32.777+02:002012-10-05T11:06:32.777+02:00En zo zijn er ook nog steeds mensen die geloven in...En zo zijn er ook nog steeds mensen die geloven in het fabeltje dat een HOV naar IJmuiden echt toegevoegde waarde heeft Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-31905889350843439292012-10-04T21:41:43.669+02:002012-10-04T21:41:43.669+02:00Ha, ha, ha, dat er mensen zijn die nog steeds denk...Ha, ha, ha, dat er mensen zijn die nog steeds denken dat het om 3 minuten gaat. Ach ja, kan het niet alle lezers kwalijk nemen. Zoals vaak, speelt de media een (te) grote rol in beïnvloeding ook wel stemmingmakerij. Fokke zet een titel neer die "prikkelt." Dan druk ik me voorzichtig uit. Aan de andere kant, het is een persoonlijke blog met de neiging naar een column. Dan is dat prima. <br /><br />En voor wie denkt dat HOV alleen maar rondjes gaat rijden tussen IJmuiderstrand en Delftplein. Tja, IJmuiden is best mooi, misschien ook nog wel groot, maar zoooo groot? Nee, dat mochten we willen..... <br /><br />Nu klaar met .....<br />Ga bouwen aan die lijn!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-60602253145331918832012-10-04T11:45:44.399+02:002012-10-04T11:45:44.399+02:00@anoniem 10.11: Dit is dus echt een belachelijk id...@anoniem 10.11: Dit is dus echt een belachelijk idee... <br /><br />Maar waarom staan er dan bij de minahassastraat en julianapark wel al R-net bus hokjes? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-24894238186501553962012-10-04T10:11:13.431+02:002012-10-04T10:11:13.431+02:00Ja, die HOV gaat maar tot Delftplein. Daar oversta...Ja, die HOV gaat maar tot Delftplein. Daar overstappen op een andere lijn, aansluiting nooit efficient, dus sta je daar 5 tot 10 minuten te wachten. Weg 3 min. tijdswinst en 70 miljoen ! Kortzichtig bedacht plan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-21340683751283157242012-10-04T10:10:45.116+02:002012-10-04T10:10:45.116+02:00Oops sorry, dat eerste woord in mijn vorige reacti...Oops sorry, dat eerste woord in mijn vorige reactie was het bewijs dat ik geen robot benAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-4120743945253798982012-10-04T10:08:04.210+02:002012-10-04T10:08:04.210+02:00utorfeIs dat afronden in je eigen voordeel? In mij...utorfeIs dat afronden in je eigen voordeel? In mijn tijd was 27 min 25 gewoon 2. En dan vergeet je nog de tijd dat de bus op de dennekophalte moet stil staan. Ik zou het dus eerder afronden naar 1 minuut. Eind conclusie: Ongeveer een Miljoen euro per seconde.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-73673626450063359652012-10-04T02:03:00.570+02:002012-10-04T02:03:00.570+02:00Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-2251154194097581112012-10-03T23:48:12.893+02:002012-10-03T23:48:12.893+02:00Fokke,
Word deze lijn, zoals jij het schrijft, ni...Fokke,<br /><br />Word deze lijn, zoals jij het schrijft, niet veel slechter?<br /><br />Alles eerst: <br />De baan mag maar t/m 24.00 uur gebruikt worden. Maar... lijn 75 rijd nu dagelijks tot een uur of 1 's nachts. Dus de bus gaat even een uur korter rijden??? <br /><br />En dan komt nog:<br />er zou om minimaal elke 10 minuten een bus rijden? <br />En ik lees 's avonds maar om het half uur? En dat terwijl de bus nu gewoon elk kwartier gaat, tot ongeveer half 1 's nachts <br /><br />Het lijkt alleen maar slechter te worden zo te lezen.<br /><br />En kan iemand mij een verlossend antwoord geven? Rijd de bus nou t/m Haarlem-noord of naar Haarlem Station? <br />Als die in Haarlem-Noord eindigt, wat heeft deze lijn dan voor nut? En waar stap je op over? Is de huidige lijn 3 dan niet sneller en rechtstreeks? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-64271569728478687452012-10-03T21:26:01.034+02:002012-10-03T21:26:01.034+02:00De HOV lijn is nu nog bekend als een lijn die bij ...De HOV lijn is nu nog bekend als een lijn die bij het Kennemer Gasthuis in Haarlem-Noord zal stoppen, maar uiteindelijk zal deze lijn verder dan het eindpunt van de nu betstaande Zuidangent gaan rijden.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2270016754046002603.post-15175600006427170232012-10-03T21:21:26.738+02:002012-10-03T21:21:26.738+02:00Beste Fokke,
Wat in het verhaal steeds niet naar ...Beste Fokke,<br /><br />Wat in het verhaal steeds niet naar voren komt is dat er veel meer gaat veranderen en dat lijn 75 overbodig zal worden, de plannen zijn namelijk niet alleen van de gemeente Velsen, maar komen juist uit de provintie Noord-Holland. De provintie wil nog steeds dat de zuidangent er komt, maar heeft tijdelijk de naam HOV-lijn en wordt straks de Regioliner met mogelijk het nummer 375 zoals alle grote lijnen met een 3 beginnen, het zo genoemde R-NET = Regionet = Regioliner. Ook lijn 82 gaat in dat traject op, maar dan mogelijk als 382, de tijd zal het leren.<br /><br />Als je je afvraagt wat je daarmee moet, dan moet ik het antwoord je schuldig blijven, maar geldverspilling is het zeker als het om inmiddels dan meer dan 70 miljoen zal gaan.<br /><br />Fokke, je hebt iets over het hoofd gezien, maar dat is ook niet raar, want de gemeente Velsen zwijgt in alle toonaarden.<br />Anonymousnoreply@blogger.com